Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Sinop Valiliği
T.C. Sinop Valiliği
T.C. Sinop Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Valilik Birimleri Tarihçe İl Protokol Listesi Mevzuat Etik Komisyonu Kurumsal Kimlik
  • SİNOP
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları Kolluk Gözetim İhbar ve Şikayet Vatandaş Memnuniyet Anketi Yatırım Programları
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular
  • İLETİŞİM
°C
2
Temmuz2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Vali Dr. Mustafa ÖZARSLAN
      • Vali Yardımcıları
        • Taner Bolat
        • Abdullah Yüksel
        • Ali Osman Bulat
      • Kaymakamlar
        • Ahmed Çelik
        • Enver Yılmaz
        • Oğuzhan Doğancı
        • Ataberk Altun
        • Ahmet Faruk Öksüz
    • Valilik Birimleri
      • İl Yazı işleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Planlama Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla ilişkiler Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
    • Tarihçe
      • Hükümet Konağı Tarihçesi
      • Görev Yapmış Valilerimiz
    • İl Protokol Listesi
    • Mevzuat
    • Etik Komisyonu
    • Kurumsal Kimlik
  • SİNOP
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İl Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi
      • İl Sağlık Müdürlüğü
      • İl Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İl Özel İdaresi
      • İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü
      • İl Emniyet Müdürlüğü
      • İl Jandarma Komutanlığı
      • İl Tarım ve Orman Müdürlüğü
      • Defterdarlık
      • Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü
      • İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü
      • Sinop Ticaret İl Müdürlüğü
      • Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü
      • Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü
      • İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl Göç İdaresi Müdürlüğü
      • 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü
      • Kadastro Müdürlüğü
      • Tapu Müdürlüğü
      • Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğü
      • PTT Başmüdürlüğü
      • Sinop Meteoroloji Müdürlüğü
      • Sinop Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Kolluk Gözetim İhbar ve Şikayet
    • Vatandaş Memnuniyet Anketi
    • Yatırım Programları
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
  • İLETİŞİM

2014 Yılı Biçerdöver Hizmet ve Kontrollerinin Esas ve Usulleri kapsamında hazırlanan bir tebliğ

A-Tebliğin Amacı:
Çiftçilerimizin büyük emek, zaman ve masrafla üretmiş oldukları tarla bitkilerinin(buğday, arpa, mısır, soya, çeltik, ayçiçeği, yulaf, çavdar, mercimek vb.) zamanında, en az tane ve sap kaybı ile tekniğine uygun olarak biçilmesini sağlamak ve bu sayede milli servet kaybını önlemek, biçerdöverlerle yapılan hasatta meydana gelen tane kayıpları ve tane hasarlarını en alt seviyede tutmak, İllerde biçerdöverlerin çalıştırılmaları, kullanımı, kontrol hizmetlerinin yürütülmesi ile denetlenmesi amacıyla yapılan; 'Biçerdöverle Ürün Hasadında Tarla Kontrolleri ' Bakanlığımız Bitkisel Üretim Genel Müdürlügünce yayınlanan '2014 Yılı Biçerdöverle Ürün Hasadında Kontrol Hizmetlerinin Yürütülmesine İlişkin Uygulama Talimatı' çerçevesinde 2013 yılı hasat döneminde , İl ve İlçe Müdürlüklerimizde hasat tekniği konusunda yetiştirilmiş ve Valiliğimizce yetkilendirilmiş teknik elemanlar tarafından Biçerdöverle hasat sırasında tarla ve Biçerdöver kontrolleri yapılacaktır. İlimizde bu tebliğin E. Maddesinde(E.1-E.2-E.3-E.4-)_ belirtilen hususlara uymayarak, ürün kaybına sebep olanlar ile görevlilere karşı gelenler hakkında, 5326 Sayılı Kabahatler Kanunu' nün 32 inci maddesine göre 'eğitimsiz ve donanımsız hasat makinesi hizmetleri verilmesinin önüne geçilerek kamu düzeni ve kamu güveninin de korunması' amacıyla yasal işlem yapılacaktır.

B-Biçerdöverle Hasatta Tane Kayıplarının Önlenmesinin İnsan Beslenmesi Açısından Önemi;
Dünyamızda ve bilhassa Ülkemizde insan beslenmesinde en büyük temel gıdanın tahıl ve tahıl ürünleri olduğu herkesin malumudur. Ülkemizdeki toplam arazinin üçte ikisi tahıla ayrılı olduğu halde zaman zaman tahıl ithal ettiğimizde acı bir gerçektir. Dünya üzerindeki ve Ülkemizdeki tahıl alanları artık sınırlıdır. Buna rağmen nüfus hızla artmakta ve açlıklar yer yer kendisini göstermektedir

C- Biçerdöverle Hasatta tane Kayıplarının Önlenmesinin Ekonomik Açıdan Önemi;
Ekonomik düzeni korumak açısından değerlendirildiğinde:' yapılan hesaplamalar sadece hububatta tane kaybını yalnızca % 1 azaltmakla kullanılmamış son model biçerdöverlerden 40-60 adet alınabileceğini göstermektedir. Ülkemizde her yıl ortalama 25 milyon ton ürün biçerdöverle hasat edilmektedir. Aynı zamanda, ülkemizde yalnızca % 1 azaltmakla 250 bin ton tahıl toprağa dökülmeyecek ve hasat esnasında kaybedilmeyecektir.

D-İlimizde 2014 yılında, Biçerdöverle ürün hasadında ürün-tane kayıplarının en aza indirilmesini sağlamak için, yukarıda açıklanan amaçlar ile aşağıda belirtilen çalışmaları gerçekleştirmek üzere; İl Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü teknik elemanlarından konu ile ilgili Hizmetiçi eğitim kursuna katılanlar Valiliğimizce yetkili kılınmışlardır.

E- Bu Görevin Yerine Getirilmesinde Kabahat Olarak Değerlendirilecek Durumlar:
Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı Bitkisel Üretim Genel Müdürlüğünce hazırlanarak Bakanlık İl Müdürlüklerine gönderilen'2014 Yılı Biçerdöverle Ürün Hasadında Kontrol Hizmetlerinin Yürütülmesine İlişkin Uygulama Talimatı' nda yer alan ve İlimiz sınırları içerisinde 2014 Yılı Hasat sezonunda biçerdöverlerle hububat hasadında uygulanacak esaslar ve yapılacak cezai işlemler aşağıya çıkarılmıştır.

E.1.Biçerdöver Operatör Belgesi bulunmayan, biçerdöver kullanıcısı çalıştıran biçerdöver sahipleri ve belgesiz biçerdöver kullanan biçerdöver operatörlerine, (Kabahatler Kanununun 32. Maddesine göre 2014 yılı için 189 TL)

E.2.Valiliklerce/İl Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüklerince tespit edilen kayıp oranından fazla tane kayıplarına sebep olan biçerdöver sahipleri ve operatörlerine,(Hasat olgunluğuna gelmemiş ve çiğ düşmüş ürünleri hasat eden biçerdöver sahipleri ve operatörlerine, teknik özellikleri yetersiz, tamir, bakım ve ayarları tekniğine uygun olarak yapılmamış biçerdöverlerle hasat yapan sahiplerine, (örneğin;Yatık ürünleri Başak kaldırıcısız, Domuz burnu/Sap ayırıcısı bulunmayan biçerdöver çalıştıran Biçerdöver sahiplerine),(Kabahatler Kanununun 32.Maddesine göre 2014 yılı için 189 TL)

E.3.Yangın söndürücüsüz biçerdöver çalıştıran biçerdöver sahiplerine,

Not: Yukarıda açıklanan üç maddeye ek olarak İl Müdürlükleri Valilik Tebliğinde yer verilmek suretiyle İlin koşullarına göre belirlenecek (çok yaşlı-12 yaş ve üzeri- biçerdöverlerle biçim yapan biçerdöver sahiplerine cezai işlem uygulanacağı, sap kıyıcı ve dağıtıcısı bulunmayan biçerdöverlerle biçim yapan biçerdöver sahiplerine cezai işlem uygulanacağı vb) durumlar eklenebilir.
Yukarıda belirtilen; E(E.1-E.2-E.3) maddesinde açıklanan konularda; 5326 sayılı Kabahatler Kanunu' nun 32.inci maddesine göre 'eğitimsiz ve donanımsız biçerdöver hizmetleri verilmesinin önüne geçilerek kamu düzeni ve kamu güveninin de korunması amacıyla' makine sahibi, makine kullanıcı ve tarla sahibi hakkında 'idari yaptırım karar tutanağı' hazırlanarak cezai işlem yapılacaktır. (Kabahatler Kanununun 32. Maddesine göre 2014 yılı için 189 TL (YüzseksendokuzTürklirası)

E.4. Görevle bağlantılı olarak sorulması halinde, Kabahatler Kanunu' nun 40'ıncı maddesinde yapılan açıklamalara göre yetkili kamu görevlisine kimliği veya adresi ile ilgili bilgi vermekten kaçınan veya gerçeğe aykırı beyanda bulunan kişiye yetkilendirilmiş kamu görevlisi tarafından 91.-TL (DoksanbirTürk Lirası) idari para cezası verilecektir.
Yetkili Kontrolörlere,kimliğini bildirmeyen biçerdöver sahibi ve biçerdöver kullanıcılarınaKabahatler Kanunu' nun 40'ıncı maddesinde yapılan açıklamalara göre makine sahibi ve makine kullanıcıları hakkında 'idari yaptırım karar tutanağı' hazırlanarak cezai işlem yapılacaktır.

F- Valilik Makamınca Yetkili Kontrolör/Denetçi Belgesi verilmiş kontrolörlerce-denetçilerce
ÖRNEK-EK-10:İdari Yaptırım Karar Tutanağı formu doldurulacak, Valilik Makamından Onay aldıktan sonra ilgilinin ikamet adresine tebliğ edecek.

G- Ürün sahipleri, hasatta fazla tane kaybına neden olan operatörleri en yakın Tarım teşkilatına bildirecektir.

H-Bu tebliği, 5326 Sayılı Kabahatler Kanunu' nun 32.inci maddesinde yapılan 'bu emir usulen ilan edilecektir' açıklamasına göre; Belediye Başkanlıkları ve Muhtarlar Umumi Vasıtalarla ilan ederek ekin sahiplerine duyuracaklardır.
Yetkili Kontrolörler ise; bu tebliği hasat makinesi sahibi veya operatörlerine imza karşılığı tebliğ edeceklerdir.

İ-Ürün sahipleri yukarıda E maddesinde açıklanan durumları taşıyan biçerdöver sahibi ve operatörlerini Gıda Tarım ve Hayvancılık İl ve İlçe Müdürlüklerine bildireceklerdir.
Biçerdöver kira ücretlerinin belirlenmesinde esas, karşılıklı anlaşma olacaktır. Ancak aşırı ücret taleplerini önlemek amacıyla 'biçerdöver kira ücretleri yapılacak sözleşmede belirtilecektir'.
Ekin sahipleri hasatta fazla tane kaybına neden olan operatörleri en yakın Gıda Tarım ve Hayvancılık İl ve İlçe Müdürlüklerine bildireceklerdir.

J. İlimizde 2014 yılında Biçerdöver hasadında müsaade edilebilir kayıp oranı % 2 olarak belirlenmiş olup, bu oranın üzerinde biçim yapan biçerdöver sahipleri ve operatörlerine idari yaptırım uygulanacaktır.

K. Hububat hasadına giren biçerdöverler hasat sezonu boyunca Sinop Valiliği tarafından yetki belgesi verilmiş görevlilerce sürekli kontrol edilecektir.

L. 2918 Sayılı Karayolları Trafik Kanunu' nuna göre 'biçerdöver sahipleri biçerdöverlerini Ziraat Odalarına tescil ettirmek, tescil belgesi ve plaka almak zorundadırlar.'
Bu nedenle; Biçerdöverlerin karayollarında hareketlerinde trafik polisleri, köy yollarında hareketlerinde ise Jandarma görevlilileri tarafından gerekli kontroller yapılacak, 'biçerdöverlerinin tescil işlemlerini yaptırmamış ve Ziraat odası tescil belgesi almamış' biçerdöver sahiplerine, trafik polisleri ve Jandarma görevlilileri tarafından yasal işlem yapılacaktır.

M. Belgeli operatörlerin belirtilen hedefin üzerinde tane kaybına neden olmamaları için;
a- Biçerdöverlerini hasat edecekleri ürün ve her tarla için ekinin durumuna göre yeniden ayarlayacaklardır. Ayar imkânı olmayan biçerdöverlerle hasat yapılmayacaktır.
b- Aşırı kâr amacıyla biçerdöverlerinin ilerleme ve dolap dönme hızını artırmayacaktır. Biçim yüksekliği sap kayıpları ve anız yangınlarına meydan vermemek için tarlanın durumuna göre minimum seviyede ayarlanacaktır.

N. Ürün sahibi veya ürün sahiplerini temsilen muhtarlık, belediye başkanlıkları, ziraat odası başkanlıkları veya çiftçi mallarını koruma başkanlıklarınca, hizmet vericiler olan biçerdöver sahibi veya sahipleri ile hukuki geçerliliği olan sözleşme(örnek Ek:8) yapacaklar.
Ürün sahipleri veya temsilcileri hizmet vericiden kaynaklanan kayıplarının maddi değerlerini tespit ettirmek amacıyla; en kısa sürede acilen dilekçe ile Valilik veya Kaymakamlık makamlarına başvurarak 'zararlarının tespit edilmesini talep etmeleri' ve bu yolla Gıda Tarım ve Hayvancılık İl ve İlçe Müdürlüklerinde görevli yetkili kontrolörlerce ürünlerinde biçerdöverle hasat sırasında oluşan tane kayıp miktarını belirleyen 'zarar tespit raporu' hazırlatacaklar.
Ürün sahipleri; yukarıdaki N maddesinde belirtilen belgelerle birlikte, uğradıkları zararların tazmini için T.C. Mahkemelerinde 'zarar tazmin talep davası' açabileceklerdir.

O. Valiliğimizce 5442 Sayılı İl İdaresi Kanununun 66.maddesi ve 5326 Sayılı Kabahatler Kanunu'nun 32.inci maddesinin verdiği yetkiye dayanılarak yayımlanan bu bildiriye uymayanlar, engel olanlar yada zorluk çıkaranlar hakkında yetkili kontrolörlerin talebi halinde ilgili makamlarca kolluk kuvvetlerinin müdahalesi sağlanacak ve davranışları başka bir suç oluşturmuyorsa, 5326 sayılı Kabahatler Kanunu' nun 32.inci ve 40.ıncı maddesine göre 'eğitimsiz ve donanımsız biçerdöver hizmetleri verilmesinin önüne geçilerek kamu düzeni ve kamu güvenliğinin de korunması amacıyla' işlem yapılacaktır.
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Erişilebilirlik
  • Kullanım ve Gizlilik
  • Resmi Gazete
  • İlan Portalı
Hükümet Konağı, Kefevi Mahallesi, 57000 Merkez/Sinop
368 261 1500
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız