Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Sinop Valiliği
T.C. Sinop Valiliği
T.C. Sinop Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Valilik Birimleri Tarihçe İl Protokol Listesi Mevzuat Etik Komisyonu Kurumsal Kimlik
  • SİNOP
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları Kolluk Gözetim İhbar ve Şikayet Vatandaş Memnuniyet Anketi Yatırım Programları
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular
  • İLETİŞİM
°C
11
Mayıs2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Vali Dr. Mustafa ÖZARSLAN
      • Vali Yardımcıları
        • Taner Bolat
        • Abdullah Yüksel
        • Ali Osman Bulat
      • Kaymakamlar
        • Ahmed Çelik
        • Enver Yılmaz
        • Oğuzhan Doğancı
        • Celal Güngör
        • Ataberk Altun
        • Mehmet Deniz Arabacı
        • Ahmet Faruk Öksüz
        • Safa Kahraman
    • Valilik Birimleri
      • İl Yazı işleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Planlama Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla ilişkiler Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
    • Tarihçe
      • Hükümet Konağı Tarihçesi
      • Görev Yapmış Valilerimiz
    • İl Protokol Listesi
    • Mevzuat
    • Etik Komisyonu
    • Kurumsal Kimlik
  • SİNOP
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İl Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi
      • İl Sağlık Müdürlüğü
      • İl Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İl Özel İdaresi
      • İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü
      • İl Emniyet Müdürlüğü
      • İl Jandarma Komutanlığı
      • İl Tarım ve Orman Müdürlüğü
      • Defterdarlık
      • Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü
      • İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü
      • Sinop Ticaret İl Müdürlüğü
      • Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü
      • Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü
      • İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl Göç İdaresi Müdürlüğü
      • 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü
      • Kadastro Müdürlüğü
      • Tapu Müdürlüğü
      • Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğü
      • PTT Başmüdürlüğü
      • Sinop Meteoroloji Müdürlüğü
      • Sinop Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Kolluk Gözetim İhbar ve Şikayet
    • Vatandaş Memnuniyet Anketi
    • Yatırım Programları
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
  • İLETİŞİM
 

2019 Yılı Kurban Bayramı Trafik Tedbirleri

26.07.2019
2019 yılı Kurban Bayramı tatilinin yaz mevsimine denk gelmesi ile birlikte karayollarımızdaki “turizm ve tarımsal” amaçlı seyahatlerin ve uzun mesafelere bağlı olarak “seyahat sürelerinin artacağı”  göz önünde bulundurularak trafik güvenliğine olabilecek olumsuz etkilerini en aza indirmek ve trafik kazalarıyla en seri şekilde mücadele edebilmek için başta hız ihlalleri olmak üzere, toplam ve sürekli taşıt kullanma süreleri, şerit kullanma, hatalı dönüşler, yakın takip ve kavşaklara yaklaşırken yavaşlama gibi kural, yasaklama ve kısıtlamalara yönelik etkin, yoğun ve sürdürülebilir şekilde planlanmış trafik denetimleri önem kazanmaktadır.

Vatandaşlarımızın huzur ve güven içerisinde seyahat etmelerini ve sürücülerin trafik kural ihlal davranışlarının en aza indirilmesini sağlamak amacıyla Kurban Bayramı tatili süresince, özellikle bayramın öncesi ve sonrasını kapsayacak şekilde, İl Emniyet  Müdürlüğü ve İl Jandarma Komutanlığı tarafından aşağıdaki trafik tedbirleri planlanacak ve uygulanacaktır.  
 
A)      GENEL HUSUSLAR
1.      İlimizde Polis ve Jandarma trafik personeline trafiğin tanzimi ve denetimi dışında görev verilmeyecek, büro hizmetlerinde görevli personel denetim ekiplerine takviye edilecek, trafik hizmetleri dışında nöbet/vekalet/ikiz görevlendirme yapılmaması,
2.         Trafik birimlerine ait hizmet binalarının çevre koruma nöbetleri, bayram süresince takviye edilen genel hizmet personeli tarafından tutulacak, tüm trafik personeli fiilen denetim hizmetlerinde görevlendirilmesi,
3.         Bayram tatili süresince trafik birimleri, genel hizmet/asayiş birimlerinden en çok sayıda personel ile takviye edilecek, ayrıca gerek görülmesi halinde diğer birimlerin resmi araçlarından da yararlanması,  
4.         Trafik ekiplerinin özellikle kazaların yoğun olduğu sorumluluk güzergâhlarında “Algılanan Yakalanma Riski Duygusu”nun geliştirilmesine yönelik olarak GÖRÜNÜR olmaları sağlanacak, güzergâhta ekip araçlarının tepe lambaları açık olacak, bekleme ve denetleme noktalarındaki ekip ve personelin görünürlüğünü artırmak amacıyla ekip araçları yola 90 derece açıyla bulundurulması,
5.         Trafik birim amirlerince, “Karar Destek Sistemleri” olarak da adlandırılan istatistiki verilerden de yararlanarak, sorumlulukları altındaki karayolunda kazaya sebebiyet veren ihlallerin nerelerde gerçekleştiği ve bunların hangi ihlaller olduğu, bu ihlaller nedeniyle kazanın meydana geldiği kavşak geometrisi, yatay ve düşey geometri, oluş türleri, zamanları, sürücü kusurları ile kaza yerleri gibi bilgilere dayalı olarak denetimlerin yapılacağı kesimler ve saatlere ilişkin planlar oluşturulması,
6.         Trafik ihlalleri ve kazaların arttığı kesimler ile trafiğin yoğunlaştığı bölgelere, trafik ekiplerinin görünürlük etkisini ve sıklığını artırmak amacıyla yaptırılan “Maket/Model Trafik Ekip Araçları”nın temiz, bakımlı ve gece de görünürlüklerinin artırılması amacıyla tepe lambalarının çalışır vaziyette bulundurulması sağlanması,
7.         Denetim bölgelerinde; “Trafik Denetimlerinde ve Trafik Kazalarında Alınacak Önlemlere İlişkin Yönerge”de belirtildiği şekilde şerit daraltması yapılarak, hava durumuna göre dominit lamba/opilektör ile el fenerleri kullanılacak, personelin sorumlu amirlerden izin almaksızın ve programda belirtilen dinlenme saat ve sürelerinin dışında “aktif denetim” görevinden ayrılmamaları sağlanması,
8.         Denetimlerde, sürücü ve yolculara saygı ve nezaket kuralları çerçevesinde bilgilendirme yapılacak, işlemler en kısa sürede tamamlanması,
9.         Sadece ihlal yapan taşıtlar değil, çevirme ekiplerinin bulunduğu noktalarda diğer araç sürücüleri de durdurularak “Yüz Yüze İletişim” kurulacak, durdurulma nedenleri ile hız yapmamaları, araçta ön ve arka koltuklarda emniyet kemeri takmaları, cep telefonuyla görüşme yapmamaları, okul ve yaya geçitleri ile kavşak giriş ve çıkış noktalarından geçen veya geçmek üzere olanlara durarak yol vermelerinin gerektiği, şerit kullanma ve yakın takip kurallarına riayet etmeleri, kavşaklara yaklaşırken yavaşlamaları ve “dikkat ve konsantrasyonları”nın dağılmaması amacıyla her iki saatte on dakika mola vermeleri konusunda bilgilendirilmesi,
10.         Dinlenme tesisleri, akaryakıt istasyonları, yol kenarı ürün satan yerlerin önlerinde ve  banket/emniyet şeritlerinde duraklama ve park etmeleri ile yol kenarı tezgahlara ait ürün bilgi yazılarının karayolu kenarlarında, işaret levhalarında ve karayolu sınır çizgisinin içerisinde (50 m) bulundurulmasına izin verilmemesi,  
11.         Trafik ekiplerinde akaryakıt kısıtlaması yapılmaması, 
12.         Trafik personelinin mazeret-senelik izinleri görevi aksatmayacak şekilde bayram sonrasına planlanması,
13.         Denetleme noktalarında personelin ve durdurulan araç içindekilerin trafik ve güvenlik tedbirleri en üst düzeyde alınacak, başta sorumlu ve/veya nöbetçi amirler ile sıralı amirler ve görevli ekip/personeli denetlemekle görevlendirilenlerce görev başı denetimleri yapılacak, “Ekip Görev ve Faaliyet Formu”nun ilgili bölümleri denetime ilişkin not düşülerek imzalanması, 
14.         Denetimlerde, yol kullanıcılarına bilgilendirme ve bilinçlendirmeye yönelik daha önce gönderilmiş olan el broşürleri dağıtılacak, www.trafik.gov.tr internet adresinde de yer alan kamu spotlarının yerel televizyon kanalları ve uygun mecralarda yayınlanması,
15.         İhbar veya göreve ilişkin tek çağrı merkezi olan illerde 112, diğer illerde 155 ve 156’yı arayan vatandaşlarımıza bilgilendirme yapılarak bilgi akışının sürekli olması sağlanması,
 
B)      TERMİNALLERDEKİ DENETİM FAALİYETLERİ
1.         Yoğunluk durumuna göre terminal ve ara istasyonlarda takviye personel görevlendirilmesi,
2.         66 yaşından gün almış ve 26 yaşından küçük şoförlerin otobüs kullanmalarına izin verilmemesi, 
3.         Terminal ve izin verilen yerler dışında, şehirlerarası otobüslerin kalkışlarına müsaade edilmemesi,
4.         Terminallere giriş-çıkış yapan bütün otobüs ve şoförleri ile takograflar denetlenecek, yolcu bindirmek/indirmek amacıyla girmiş olduğu ilçe terminallerinde otogar büro amirliği bulunmasa dahi görevlendirilecek personel veya ekip tarafından denetlenmesi,
5. Otobüslerde emniyet kemeri denetimlerine ağırlık verilecek, yolcular “otobüslerin karıştığı trafik kazalarında araçların devrilmesi ve araçtan dışarı savrulmalarının önlenmesi amacıyla emniyet kemeri kullanmaları”, şoförler ise “taşıt kullanırken cep telefonu ile konuşmamaları” konularında bilgilendirilmesinin sağlanması, 

C)      POLİS VE JANDARMA KARMA EKİPLERİYLE DENETİM
1.         İhtiyaç duyulduğunda Valiliğimizden alınacak “Olur” dahilinde, Polis ve Jandarma Trafik Ekipleri/Timlerince müşterek denetimler gerçekleştirmek üzere karma ekipler oluşturulması, 
2.         İhtiyaç duyulan karma ekiplerin, trafik yoğunluğunun fazla olduğu bayram tatili öncesi ve sonunda karayollarında görev almaları ve gerek görülmesi halinde bayram süresince müşterek görevlerine devam etmeleri sağlanması,
3.         Jandarma trafik sorumluluk bölgelerindeki seyahat talebi ve kazaların yoğunlaştığı güzergahlarda da karma ekipler oluşturulması amacıyla, trafik polis ekipleri görevlendirilerek, kural ihlallerinin en aza indirilmesi ve bu sayede ölümlü kazaların önlenmesi için denetim faaliyetleri artırılması,
4.         Polis-Jandarma Trafik Birimleri Karma Ekipleriyle “Etkin, Sürekli ve Yoğun” bir denetim gerçekleştirileceğine dair medya ile paylaşılacak bilgiler marifetiyle sürücüler üzerinde güçlü bir “Algılanan Yakalanma Riski Duygusu” oluşturulması,
 
D)      KARAYOLLARINDAKİ DENETİM FAALİYETLERİ
1.        Trafik ekipleri/timlerinin sorumluluk alanlarında ve denetim noktalarında etkinliği ve görünürlükleri öne çıkarılması, 
2.        Bayram süresince özellikle trafiğin yoğunlaşacağı tatilin başlangıç tarihi olan  9 Ağustos 2019 ile bayram sonrası başta olmak üzere, helikopterler ile Drone ve İHA türü hava taşıtlarından trafik düzenleme ve denetleme faaliyetlerinde yararlanılması,
3.        Güzergahlar kontrol edilerek karayolu yapısı ve işaretlemelerdeki eksikliklerin giderilmesini sağlamak ve gerektiğinde hızlı müdahale etmek üzere karayolları birimlerinin telefon ve irtibat personelinin kimlik, adres ve sabit-GSM telefonları, trafik birimlerinde bulundurulması,
4.        Trafik birimlerince bayram tatili süresine ilişkin hava durumu bilgileri, İl Meteoroloji Müdürlüğünden ve İl Kriz Merkezlerinden alınacak, riskli hava koşulları olan gün, saat ve kesimlerde, riske yönelik tedbirler geliştirilmesi,  
5.        İlimiz sınırları içinde bulunan şehirlerarası karayolları üzerindeki İlçe Emniyet Müdürlükleri/Amirlikleri ekipleri, ilçe giriş-çıkışları ile trafiğin yoğun olacağı kavşaklarda düzenleme ve denetleme görevlerini görünür şekilde ve kazaların olmasını önlemek amacına yönelik olarak icra edeceklerdir. Trafik ekip ve personel sayısının yeterli olmaması halinde, diğer birimlerden karma ekipler oluşturulacaktır. Bu nedenle trafik tedbirleri talimatı İlçe Emniyet Müdürlükleri/Amirlikleri ve İlçe Jandarma Komutanlıklarına gönderilmesi,
6.         Denetim planları hazırlanırken son üç yılda trafik kazalarının yoğun olarak meydana geldiği yerler, günler, saatler, güzergâhlar, kaza oluş türleri, sürücü kusurları ve trafik yoğunlukları dikkate alınması,
7.         Bayram tatili süresince, Ek-1’de yer alan ve son üç yılda bayram tatillerinde kazaların yoğun olarak meydana geldiği ilk 20 güzergâhtaki tedbirler, daha etkili ve yoğun şekilde planlanacak ve bu güzergahlarda 10 km’de bir resmi ekip görevlendirilmesi, 
8.         Radarla hız denetimleri, hız kaynaklı kazaların yoğunlaştığı yerlerde gerekli işaretlemeler yapılarak gerçekleştirilmesi, 
9.         Trafiğin yoğun olduğu 16.00-18.00 saatleri ile özellikle ülke genelinde yolcu otobüslerinin karışmış olduğu, ölümlü ve yaralanmalı trafik kazalarının günün 02.00-08.00 saatleri arasında daha yoğun meydana geldiği, uykusuzluk ve yorgunluğa bağlı oluşan dikkat kaybına ek olarak günün ilk ışıklarının sürücüler üzerinde yarattığı rehavet ile kaza riskinin daha fazla artığından bahisle özellikle 05.00-07.00 saatleri arasında şoförlerin araç dışına davet edilerek, gerekli kontroller ile bilgilendirmelerin yapılmasına devam edilmesi,
10.         Şehirlerarası yolcu taşımacılığı sektöründe yer alan otobüsler ile tarifesiz yolcu taşımacılığı yapan tur otobüsleri; yetki belgeleri, SRC belgeleri, taşıma sözleşmeleri, varış noktası dikkate alınarak, yedek şoför olup olmadığı, takograf hız ve çalışma süresi bilgileri, cihaza takılı sürücü belgesi ve diyagram kartının aracı kullanan kişiye ait olması hususları titizlikle incelenecek, takograf çıktıları (mekanik takograf hariç) “Ekip Görev ve Faaliyet Formu”na eklenerek 6 ay süreyle arşivlenmesi, 
11.         Şehir içi ve şehirlerarası otobüs şoförleri üzerinde, “Algılanan Yakalanma Riski Duygusu”nu geliştirmek amacıyla, bayram öncesi 09 Ağustos 2019 ile bayram tatili bitimine kadar hareket edilecek şekilde otobüslerde sivil personel görevlendirilmesine devam edilmesi,
12.         Uykusuzluk ve yorgunluk belirtileri görülen sürücülerin, denetim noktalarında ve araç dışında dinlenmeleri sağlanacak, yolculara da bu konuda bilgi verilmesi, 
13.         Ağır tonajlı taşıtlar ile traktörlerde bulundurulması zorunlu malzeme ve gereçler, kasa ve römorkların arkasındaki reflektörler ile koruma çerçeveleri (arka ve yan) kontrol edilmesi, 
14.         Karayolları Genel Müdürlüğünce gabari dışı,  ağır taşıtların Özel İzin/Özel Yük Taşıma İzin Belgesi alarak trafiğe çıkmalarına izin verilmemesi durumunda bu araçlar üzerinde hassasiyetle durulması, 
15.         Karayolları Düzenleme Genel Müdürlüğünce; 07-20 Ağustos 2019 tarihleri arasında B2-D2 yetki belgeli araçların da tarifeli sefer yapmalarına izin verildiğinden bu araçlar üzerinde hassasiyetle durulması, 
16.         Tarım işçilerin yolculuklarının daha güvenli yapılabilmesi amacıyla 19/4/2017 tarih ve 30043 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 2017/6 sayılı Başbakanlık Genelgesi uyarınca göç alan ve veren yerler arasında trafik denetimleri artırılacak, araç ve yol güvenliğinin gerektirdiği kontroller hassasiyetle ve sıklıkla yapılacak, gerekli bütün tedbirler alınacaktır. Münhasıran mevsimlik tarım işçilerini taşıyan karayolu araçlarının 24.00-06.00 saatleri arasında şehirlerarası yolculuk yapmalarına izin verilmemesi, 
17.         Tarımsal faaliyetlerin yoğun olarak yapıldığı bölgelerde karayolu üzerinde tarımsal zirai araçları, traktörler, biçerdöverler ve benzerlerinin uygunsuz olarak trafikte seyretmelerine izin verilmeyecek, kısıtlama ve yasaklara uymaları ile traktör römorklarına arkadan çarpma, traktörlerin tarladan karayoluna katılımı sırasında meydana gelen yandan çarpma şeklindeki kazalar, römorkların uygunsuz ve görüşü engelleyecek şekilde yüklenmesi ve bu araçların fenni muayene ve sigortalarının yaptırılması konusunda denetimlerin yanı sıra Ziraat Odaları ve diğer platformlarda bilgilendirme çalışmaları yapılması,
18.     Trafiğin yoğunlaştığı güzergahlarda gerek görülmesi halinde, trafik birim amirlerinin talimatı ile ağır tonajlı taşıtlar ve tarım araçlarının, trafik yoğunluğu sona erinceye kadar uygun yerlerde geçici olarak bekletilmeleri sağlanması,
19.     Takograf ihlalleri, sigorta ve muayene kontrolleri titizlikle yapılacak, trafik birimlerine gönderilen “Sayısal Takograf Denetim Kartları” güzergahtaki ekiplere zimmetlenerek takograf denetimlerinde mutlaka kullanılacak, PolNet/Jandarma Trafik Bilgi Sistemi’nden (JTBS) araç ve sürücü sorguları yapılmadan cezai işlem uygulanmaması, 
20.         Yaz mevsiminde motorlu bisiklet ve motosiklet kullanıcılarının daha fazla karayolu üzerinde bulunacağı, turizm ve sahil kesimlerine seyahatlerinin artacağı dikkate alınarak,  üzerinde koruma başlığı ve gözlüğü, diğer araçlarda ise emniyet kemeri ve çocuk bağlama sistemleri kullanımı ile ilgili denetimlere önem verilecektir. Emniyet kemeri kullanmanın trafik kazalarında hayat kurtarmadaki önemine ilişkin inanç ve farkındalığı artırmak amacıyla eğitim ve denetim faaliyetleri bir arada yürütülmesi,
21.         Modifiye edilmiş araç, abarth egzoz, uygunsuz ışık donanımları (standart dışı renkte daha güçlü ampul ve ışık veren ya da güçlü beyaz led ampul vb.) ve harici ses sistemi kullanılmasının önlenmesi amacıyla, hedef bölge ve saatlerde, asayiş ekipleri ile birlikte müşterek denetimler yapılacak, tespit edilen araçlar trafikten men edilerek, Ek-40 Uygunsuzluk Tespit Tutanağı düzenlenerek muayeneye sevk edilmesi,
22.         Tescil plakalarının mevzuatta belirtilen standartlarda olmaları ve araç üzerindeki yerinin uygunluğu kontrol edilmesi,
23.         Sürücü ve yolcularda trafik bilinci oluşturularak trafik kurallarına uyma alışkanlıklarının geliştirilmesi için eğitimlerde başta yaya önceliği/güvenliği olmak üzere, cep telefonu, hız ve emniyet kemeri kullanımı konularına ağırlık verilecek ve PolNet sayfalarında yer alan yaya güvenliği filmleri eğitimlerde gösterilerek, en fazla sayıda yol kullanıcısına ulaşılması için gerekli tedbirler alınması,
24.         Yaya önceliği/güvenliğiyle ilgili, “Yaşam İçin Kısa Bir Mola” sloganıyla oluşturulan “Yaşam Tüneli” bulunan illerimizde, bu alanlarda taşıt sürücülerine/yolculara; cep telefonu kullanımı ve hızlı araç kullanmanın dikkat ve algıyı azaltarak yayaların geç fark edilmesine veya fark edilmemesine neden olduğundan bahisle kısa video/slayt gösterimleri yapılarak, eğitim çadırlarının etkin bir şekilde kullanılması sağlanması, 
25.         Çocukların cadde sokaklarda daha yoğun bulunacakları dikkate alınarak taşıt-yaya kazalarının yoğun olduğu bölgelerde, yayaların trafikteki güvenliklerini olumsuz etkileyen uygunsuz parklanmalara izin verilmeyecek, yaya kaldırımları, yaya geçitleri, kavşak sistemleri, engelli vatandaşlarımızın trafikte erişimlerini kolaylaştırmak için tasarlanan engelli rampaları üzerine ve önüne park etmiş araçlara “Karayolları Trafik Yönetmeliği”nde belirtilen usul ve esaslara göre işlem yapılması,  
26.         Alkol ve uyuşturucu etkisinde araç kullananlara yönelik denetimlere 24:00-02:00 saatleri arasında hedef bölge, cadde ve sokaklarda ağırlık verilmesi,
27.         Araç trafiğiyle birlikte yaya trafiğinin de yoğunlaşacağı değerlendirilen kurban kesim alanları, şehitlik, mezarlık ve alışveriş merkezleri gibi alanlarda, yaya güvenliğini sağlayacak şekilde ilave trafik tedbirleri genel hizmet personelinin de katkısıyla alınması,
28.         Yol kontrol ve uygulama noktalarında güvenlik ve trafik denetimleri birlikte yürütülecek, trafik personeli araç ve sürücü sorgulamaları ile denetimlerini gerçekleştirmesi,
29.        Ekiplerin sorguladıkları araç ve sürücüler ile uygulamış oldukları cezalar, merkezden sondaj usulü log kayıtları üzerinden incelenecek, usulsüzlük görülmesi halinde işlem başlatılması,

E)      OTOBÜS KAZASI MEYDANA GELMESİ HALİNDE
Şehirlerarası yolcu taşımacılığı yapan otobüsler ile tarifesiz yolcu taşımacılığı yapan tur otobüslerinin ölümlü veya yaralanmalı kazaya karışması halinde;
1.         Kazaya karışan araç/araçların hareket noktaları ile saatleri ve güzergahları, 
2.         Sürücülerin en son mola verdikleri yer ve saat,
3.         Mola yerinin kaza yerine uzaklığı (km/zaman),
4.         Kazanın meydana geldiği saatte güzergahtan sorumlu ekiplerin konumları ve hangi görevi ifa ettikleri, ekip görev formundaki yer ile örtüşüp örtüşmediği, 

5.         Personelin ne kadar araç ve sürücü sorgusu yaptıkları,
6.         Kazaya karışan taşıt sürücüleri ile seyahat süresince her hangi bir denetim noktasında yüz yüze temas kurulup kurulmadığı hususundaki bilgiler ivedilikle toplanacak ve talep edilmesi durumunda bilgi notu olarak gönderilmesi, 

F)      KOORDİNASYON
Bayram tedbirlerine ilişkin istatistiklerin oluşturulması için;
1.         Herhangi bir nedenle karayolunun trafiğe kapandığı durumlar ile meydana gelen ölümlü, 5 ve daha fazla yaralanmalı  tüm trafik kazalarına ait bilgiler en geç bir saat içinde tablet veya masaüstü bilgisayarlarda “Kaza Bildirim” programına işlenerek Emniyet Genel Müdürlüğünün 0505 318 00 88 ve 0312 462 21 91-92 numaralı telefonlarına zaman kaybetmeksizin bildirilecektir. Ayrıca trafik kazalarının günlük olarak  PolNet kaza projesine veri girişinin yapılması sağlanması,
2.         PolNet sistemi gayri faal olmadığı sürece kazalara ilişkin faks gönderilmemesi,
3.         Jandarma sorumluluk alanında meydana gelen ölümlü/yaralanmalı trafik kazaları gecikmeksizin, Jandarma Trafik Bilgi Sistemine (JTBS) girilmesi, 
4.         Jandarma Genel Komutanlığı Trafik Hizmetleri Daire Başkanlığınca bir önceki güne ait ölümlü ve yaralanmalı trafik kazalarına ait istatistikler her gün saat 08:00’de kaza.danisma@egm.gov.tr e-posta adresine gönderilmesi,
 
G) DENETİM
İl Jandarma Komutanı  ve İl Emniyet Müdürü tarafından Kurban Bayramı Trafik Tedbirleri kapsamında yürütülen çalışmaların etkinliği ve talimatlara uyulup uyulmadığı hususları denetlenecek ve düzenlenen denetim sonuç raporlarına ilişkin ilgili birim tarafından değerlendirme analiz sonuç raporu hazırlanarak makama arz edilmesi, 
 
Düzenli ve güvenli bir trafik ortamının sağlanması amacıyla Kurban Bayramı Trafik Tedbirlerine ilişkin talimatın görevli tüm personele eğitim toplantısı şeklinde açıklanması, tutanak düzenlenerek dosyasında muhafaza edilmesi, tedbirlerin başta  Kaymakamlar ile emirleri altındaki kolluk kuvvetleri ve diğer görevlilerce hassasiyetle takip edilmesi ve uygulamada herhangi bir aksaklığa meydan verilmemesi hususlarında;
 
Bilgilerinizi ve gereğini rica ederim.
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Erişilebilirlik
  • Kullanım ve Gizlilik
  • Resmi Gazete
  • İlan Portalı
Hükümet Konağı, Kefevi Mahallesi, 57000 Merkez/Sinop
368 261 1500
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız